Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Lieve Hefting - WaarBenJij.nu Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Lieve Hefting - WaarBenJij.nu

Phuket

Blijf op de hoogte en volg Lieve

18 Maart 2015 | Thailand, Phuket

Daar zijn we weer, en het gaat goed met ons!
Vrijdag hebben we, na onze laatste avond Bangkok goed te hebben afgesloten, de nachttrein genomen naar Surat Thani, een plek in het zuiden van Bangkok vanwaar je de bus naar Phuket kon nemen. Deze nachttrein was echt verschrikkelijk... We hadden wel bedden, maar de TL-buizen bleven gewoon de hele nacht vol in je gezicht schijnen, niet echt relaxt. De trein ging om 19:30, daarvoor hebben we vlakbij het treinstation van Bangkok nog lekker gegeten, bij een heel gezellig tentje met een man die alleen maar grapjes aan het maken was. Toen dus in de trein, die voor ons gevoel echt over elke hobbel heenging die maar kon ongeveer...
Na een onrustige nacht in de trein, arriveerden we rond 7 uur 's ochtends in Surat Thani. Vanaf hier ging er een bus naar Phuket die er nog 4 uur over zou doen. Omdat ik, Lieve, in de trein niet de nodige slaap had gekregen, heb ik ongeveer de hele busreis liggen slapen.
Eenmaal aangekomen in Phuket wisten we niet precies waar we heen moesten voor de bus die ons naar het juiste stadje zou brengen, dus liepen we een kant op totdat we WiFi hadden gevonden. Hier zijn we even wat gaan drinken en hebben uitgezocht hoe we moesten lopen naar het busstation. We zouden nog drie kwartier in de brandende zon moeten lopen, totdat er opeens een busje stopte die zei dat hij ons voor 15 Bath naar de juiste plek zou brengen. In dit busje zat een moeder met een dochter die met ons gingen praten. Toen we eenmaal bij de plek waren waar we moesten zijn, hebben zij ons de juiste bus aangewezen, hier zouden we anders in die hectiek wel een half uur over hebben gedaan...
Dit busje bracht ons naar Kata, een plaatsje aan het strand waar Fabian, Zep en Leilany zitten. We mogen bij hun in de villa overnachten, heel erg fijn!
Het was zo fijn om na drie dagen in zo'n drukke stad als Bangkok te zijn geweest, een duik in de zee te nemen! Dit hebben we dan ook direct gedaan nadat we onze spullen hadden gedropt.
Phuket is een toeristisch oord van Thailand, met overdag zon zee en strand en 's avonds uitgaan. Zo begonnen we onze eerste avond met een soort kroegentocht, dit hield in dat we bij ieder barretje dat we tegenkwamen een drankje deden en dan weer doorgingen, erg leuk en gezellig!
De volgende ochtend stonden we laat op, want het was laat geworden de avond ervoor. Na ontbeten te hebben met een heerlijke pancake met banaan en nutella en een fruitshake, zijn we meteen weer op het strand gaan liggen en hebben we weer heerlijk gezwommen in zee. Leilany vertrok vandaag weer richting Bangkok, dus die hebben we uitgezwaaid. Daarna zijn Martje en ik een hele mooie tocht gaan maken op de scooter naar een stadje verderop waar we een nieuwe telefoon voor Lieve konden kopen (haar oude was gecrasht...). We namen een weg langs het strand, waardoor we hele mooie uitzichten hadden af en toe!
In de avond zijn we bij "het busje" (een bar in een busje) cocktails gaan drinken en gaan dansen op straat, iedereen keek ons raar aan, maar wij hadden het erg leuk.
De dag erna was iedereen een beetje moe en brak dus hebben we eigenlijk weer niks gedaan behalve op het strand gelegen.
Na een lange nacht zijn we de volgende ochtend op de scooters een tocht gaan maken naar een plaatsje waar je heel mooi kon snorkelen. Dit was erg mooi! In de avond hebben we bij een heel leuk tentje gegeten, waar ze live muziek speelde. Het eten was lekker en de liveband was goed! Daarna zijn we weer naar het busje gegaan en hebben we ons weer vermaakt met cocktails en muziek!
Die dag erna hebben we een bustocht voor de volgende nacht naar Bangkok gekocht en hebben we gezwommen in zee, er waren opeens hele hoge golven dus we hebben uren in het water gelegen. Daarna weer lekker gegeten bij Chai en nu liggen we allemaal doodmoe in bed.
Morgen nemen we om 3 uur de bus baar Bangkok, om daar onze visa voor Myanmar aan te vragen. Het visum kan je pas na drie dagen ophalen, maar we hebben geen zin om die dagen weer in Bangkok te verblijven (te heftig) en dus nemen we daarna de bus naar Si Racha, om vanuit daar met de boot naar een klein eilandje genaamd Ko Si Chang te varen. Hier zullen we drie dagen blijven tot we onze visa weer kunnen ophalen en door kunnen reizen naar onze volgende bestemming: Myanmar!